torsdag 10. januar 2008

Hva hadde du gjort hvis # 1

Hoetell har spurt et knippe nydelige folk om dette noe absurde spørsmålet:


Hva hadde du gjort hvis du hadde sett weezy med dansende dreads alene i brugata, letende etter oslo spektrum? (som du visste han skulle ha konsert i samme dag).


Vi har ledd oss i hjæl, så nå er det deres tur til å kose dere litt på en ellers ganske støgg torsdag. Hvis dere vil bli glade i kveld og anbefales Supafresh på livingroom. Den anbefalingen er vår første respondent, DJ Herkules, sikkert heeeeelt enig i.

DJ Herkules svarer:
Hahaha! Saklig spørsmål. Jeg ville selvfølgelig geleidet ham i motsatt retning og opp i studio til Tommy og fåttn til å legge vers på et par låter. Det bruker han jo bare et par timer på. Deretter kunne vi utvekslet noen kloke og over en pizza på Bari i Torggata. Deretter en tur innom Bullet på Razor Cuts for å pleie dreadsene litt. Så kunne han blitt eskortert god og mett og hårfin ned til Spektrum og gledet fænsen!


Vågard (A-Laget) svarer:
Jeg hadde hjulpet han som best jeg kan, sagt at jeg er en gammel fan og prøvd å henge meg på. Ikke det at jeg er noe male groupie, men Weezy er jo mer som en rockestejerne enn en rapstjerne, så jeg regner med at han har et godt og variert utvalg av dop og damer rundt seg hele tiden. Jeg liker rapmusikk, dop og damer, så det kunne nok blitt en interresant kveld. Å være like høy som Weezy er nok gøy. Hvertfall for en kveld, haha.


DJ Soulshock svarer:
Jeg hadde skreket WEEEEEEEEEEEZY F. BABY !!!!!
Og blitt star struck, mongo, smilt, gråttet, pisset på meg, tatt en trippel backflip salto av brua og gått fullstendig dumb da dum dumb like a MOAFUCKA !!! Bare tanken av det gives me chills up my spine! Etter å driti meg fullstendig ut, så hadde jeg spurt om han trengte directions, mat, penger, røyk, te, kjeks, weed, a kidney, a lung, my mother... Så hadde jg husket den dagen for as long as I live :o)
Til dere der ute som syns dette høres mongo ut, hva hadde dere gjort om dere hadde sett Elvis riding a purple elephant with wings chasing Bob Marley on a 2 legged green unicorn with a pink dick?


Christer Falck svarer:
Jeg hadde tatt tak i den dumme negersveisen hans og bedt han om å roe seg. Så ville jeg tatt an med på United Bakeries på Karl Johan, kjøpt en scones med nøtter til han, varmet han, bedt han om å høre på litt mer klassisk musikk, kanskje ringe hjem til morra si på morsdagen, og avsluttet med å gi han en Krokanrull. (De har jo ikke det i Uninton). Så ville jeg pekt i retning Chateau Neuf og ønsket han lykke til på konserten.


Øyvind Holen svarer:
Da hadde jeg spandert to kebab på ham i bytte mot litt kebab-fristiling, dratt ham med meg innom et studio (holder Tommy Tee fortsatt til i nabolaget?), før jeg hadde pumpet ham for et intervju jeg sikkert ville hatt problemer med å få solgt inn hos uvitende redaktører, før jeg jeg etter en god stund hadde fått ham med videre til Spektrum. Vi er jo vant med forsinkede hiphop-konserter, og jeg kunne bare fortalt at han hadde problemer med snuten ved Akerselva, men at jeg reddet ham.


Andreas Øverland (Natt&Dag) svarer:
Vanskelig spørsmål.
Jeg hadde blitt svært opprømt, og lettere sjokkert. Hvis jeg hadde vært påvirka av mer enn ti enheter alkohol (hvilket jeg ofte er når jeg er i brugata, merkelig nok) er sjansen stor for at jeg hadde oppført meg som den mest irriterende male groupien noensinne. Typ, sitert tekster og sagt at gutten var så kul og kan vi ta et bilde og hils Birdman og sånt pinlig mongolid piss norske rappere til stadighet blir utsatt for når de spiller i fjellbygder på vestlandet.Kanskje jeg hadde grått en skvett av pur glede og opprømthet. Kasta meg rundt halsen hans. Klamra meg til dreadsa. Ringt folk og bedt Weezy prate. ”Hør det er Lil’Wayne, Hør det er Lil’ Wayne”. Han hadde hata meg. Hardt slag for selvtilliten. På den andre sida har jeg hørt så mye på Weezy F at det kunne hende jeg hadde følt jeg hadde kjent ham. Hvilket bare hadde vært enda mer pinlig for oss begge.” Hvordan er det i Miami 'a Dwayne” ? Katrina var kjipt, gitt.” Merker jeg rødmer. Det hadde nok gått gæli. Men. I min ideelle verden der jeg faktisk er litt kul, hadde jeg invitert ham opp til Mariowsky i som bor et marginalt steinkast unna. Hvis Dwayne hadde hatt kondis nok til å komme seg opp de førtito trappene, hadde vi bydd ham på zambuka og polsk sprit og hørt på Pastor Troy før vi hadde satt på Three-Six dvd’en til Marinowsky og diskutert hvorvidt skinndressene de har på seg i videoen Late Night Tip er forkastelig stygge, eller faktisk verdt å prøve å få tak i på E-bay. Mulig vi hadde prøvd å få Weezy til utale seg om hvorvidt den krøplete høyrehånda til Dj Paul er like kvalm å se på i vrikeligheten, som på film. Helt til vi sovna på sofaen. Mårran etter hadde Weezy, som takk for gjestfriheten, laget egg med crack til frokost.


Lars Vaular svarer:
Først hadde jeg spurt hvordan han fikk dreadsene sine til å danse, også hadde jeg spurt en forbipasserende om veien til Oslo spektrum, siden jeg tydeligvis ikke hadde funnet veien selv siden vi begge var turister i Oslo by. Så hadde jeg tatt æren for å finne veien til Oslo spektrum, gitt ham en kopi av mitt album La Hat og bedt dra noen gamle Hot Boys sanger, ha en fin kveld, og nyte vår nydelige hovedstad.


Thomas Eriksen svarer kort og greit:
Ey Weezy!


Hoetell er jævla glad for å ha fått sine favoritter i tale. Vi er stolte av dere alle, og hvis Weezy kommer skal vi lage hælvete på jord. In a good way.

Ingen kommentarer: