søndag 26. juli 2009

Reisebrev 1

Fjordane er noe av det fineste jeg har sett, Refvikstranda er sinnsyk, Norfjordeid er koselig, Malakoff-festivalen er skikkelig bra, Silver vekker gode ting i meg, Volda er mye mindre enn jeg trodde. Man må ta mange flere ferger enn man tror på E39, Ålesund er full av vakre mennesker med krøllete hår, Sommerfesten på Giske har potensial til å bli den hyggeligste opplevelsen i året hver eneste år. Litt mindre kose-gitar og litt råere musikk, bare. Og. Alexander Rybak er skamløs: Han spilte tre sanger, og som ekstranummer tok han... Den første han spilte en gang til. Det var unger i Rybak t-skjorter og tårer overalt, og selv forsøkte han seg på morsomheter som "..det er mange barn her. håper ikke noen av de er mine..?". Uansett. Maria Mena var helt fantastisk, og Mira stagedivet skadefritt. Også vant gode Pål og bandet hans Musth masse penger til å spille inn skive. Gratulerer!

Liggeunderlag, teppe, slagstøvler og Giske. Helt fantastisk.
Jan Ove og Kaizers Orchestra tvang meg til å svelge en hel masse fordommer. De var dritbra live. Virkelig, skikkelig bra.
The Soundtrack of our Lives hadde verdens (?) flotteste keyboardist. Utenom deg da, Anand.

Ingen kommentarer: