søndag 25. oktober 2009

CAPSLOPPIS

På en søndag morgen der alkoholens bakside forsøker å stjele oppmerksomheten, er det godt å kunne stjele den tilbake med diverse kulturell stimuli. Det har blitt et mer eller mindre uttalt mål for oss begge å holde naboene våkne til alle døgnets tider. Det har også blitt et ønske fra begges side at vi skal skrive til hverandre i CAPS LOCK på gmail-chatten. Dette er nemlig tegn på at man øver.

Midt i formiddagsøvingen snakket jeg med vår Westerdalsvenninne, Trude. Hun ville gå på loppemarked. Det er sånn de gjør på Westerdals. Kjøper gamle ting med sjel og mening - ting som betyr noe, liksom. Jeg ville bli med. Vi liker gamle, kule ting vi også. Jeg har for eksempel en ting for kassetter. Uansett. Det ble en fin og full pose.

Bobby Brown sin tredje fullengder som soloartist inneholder blant annet slagern Humpin' Around. Når det er sagt var ikke innholdet på kasseten nødvendigvis grunnen til kjøpet. Bobby er liksom ikke New Edition. Uansett. Sjekk genseren. Sjekk ryggen. Sjekk rumpa. Og sjekk logoen.  Bobbys marketingteam og Fjorden Baby! har noe til felles.
Hvordan er ungdommen og hvorfor oppfører den seg slik? Lurte bare så veldig på hvor mye ting hadde forandret seg i voksne-som lurer-på-hvorfor-ungdommene-er-sånn-de-er diskursen siden 1969.
Merker at jeg kommer til å være uenig i veldig mye av det som står i denne boken, men seriøst. Kvinne - kjenn din historie, kjenn dine formødre sine kamper. 
I'm walking away. From the troubles in my life 
I'm walking away.
To find a better day. 

1 kommentar:

Greta-G sa...

Det var jo masse bra ting! Lattakick på den BobbyBrown asa!
Jeg kjøpte matros-dress til Ollie på loppis :)

/Greta-G