onsdag 21. oktober 2009

Gamle sanger om igjen


Vi hadde virkelig ikke trodd det skulle bli nødvendig å finne et bilde av Bjørn til bloggen. Men så teamer han opp med Vaularen, og plutselig er han like relevant for oss som for mødrene våre. Ryktene sier at Bjørn Eidsvåg, Lars Vaular og Eva Weel Skram sin versjon av "Skyfri Himmel" er en for bøkene. De spilte den en rekke ganger for et ungt og engasjert publikum på Internasjonalen i går. Du kan se det på Lydverket i kveld. Se bilder fra gårsdagen på P3 sin Flickr konto.

Vi elsker twitreren Bjørn Eidsvåg, men har alltid vært småskeptiske til de drøye tekstene hans. Måten han lurer mødrene våre til å tralle med på de myke, fengende melodiene, intetanende om hva dette her egentlig handler om. Vi vet bedre. Vi vil gjerne at dere legger igjen egne forslag til tolkning av de uthevede linjene. I kommentarfeltet.

Det renner ei elv, ei duvande flod, gjennom livet mitt.
Eg fylles av mildhet og fred når eg vasser i sivet ditt.
Og kvar gang eg våge å bade i deg blir eg heil og rein.
Og eg kjenner eit lindrande gys gå gjennom marg og bein.

Eg lurer no på - koffor bad' eg ikkje meir i deg?

2 kommentarer:

Katrine sa...

Dere som er så glade i å oversette tekster. Kan dere ikke lage en ungdommelig, dirty utgave av en drøy Eidsvåg sang?

Unknown sa...

haha alle vet ka det egentlig går i. Bjørn bare pakker det fint og deilig inn.